توضیحات کامل :

پاورپوینت گمرک چیست و چه وظایفی دارد

 

پاورپوینت گمرک چیست و چه وظایفی دارد شامل 44 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان حقوق ، علوم سیاسی ، بازرگانی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

شرایط نوین تجارت جهانی و مسائل اقتصاد بین‌الملل در توسعه و پیشرفت کشورهای جهان جایگاه ویژه‌ای دارند و روزبه‌روز نقش تجارت و اهمیت آن در مجموعه‌ی اقتصاد ملی کشورها بیش از پیش آشکار می‌شود. اکنون شیوه‌های ابتدایی تجارت بین‌الملل دگرگون شده‌اند و هر روز پیچیده‌تر و تخصصی‌تر می‌گردند و شناخت دقیق و مشخص مسائل مربوط به تجارت همچون مسائل بانک، حمل‌و‌نقل، بیمه و گمرک برای انجام سریع و صحیح آنها لازم و ضروری شده است.

از سوی دیگر، به منظور توسعه‌ی تجارت در رقابت جهانی، اطلاع از مقررات بین‌الملل، کنوانسیون‌ها، موافقت‌نامه‌ها و اصطلاحات بین‌المللی، به‌خصوص با آزادسازی تجارت و عضویت در سازمان جهانی تجارت (WTO) و نقش صادرات امری اجتناب‌ناپذیر و کاملا ضروری به‌ نظر می‌رسد. برای رسیدن به این هدف، باید واردکنندگان، صادرکنندگان و به‌ویژه دانشجویان رشته‌های بازرگانی، کارکنان گمرک و وزارتخانه‌هایی که در امر تجارت خارجی فعالیت می‌نمایند، اطلاعات و دانایی خود را در زمینه‌ی مسائل گمرکی و تجاری در سطح ملی و جهانی افزایش دهند. به همین جهت در این نوشته می‌خواهیم بدانیم که گمرک چیست و چه وظایفی دارد.

امروزه گمرک به عنوان اولین و مهم‌ترین مجری مقررات تجارت جهانی در کنار سایر عوامل در عرصه‌ی تجارت بین‌الملل، اعم از بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و مؤسسات حمل‌ونقل، نقشی مهم و کلیدی در توسعه‌ی تجارت قانونی و اعمال سیاست‌های بازرگانی کشور ایفا می‌نماید. گمرکات جهان موظف به اعمال مجموعه‌ای از مقررات و سیاست‌های تجاری، اقتصادی، صنعتی، امنیتی و بهداشتی هستند که صرف‌نظر از اولویت‌های کاری خود و علی‌رغم مسئولیت‌های سازمانی نسبتا مشابه، رویکرد و روش متفاوتی را در اعمال این قبیل سیاست‌ها به کار می‌برند.

رشد فزاینده و مستمر تجارت خارجی و اهمیت روزافزون گمرک به‌مثابه‌ی یکی از عوامل کلیدی مؤثر و مهم در زنجیره‌ی تجارت بین‌الملل، سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و رقابت گسترده‌ی بین‌الملل جهت جلب سرمایه‌های خارجی، جهانی شدن و تجارت بین‌الملل، افزایش جرائم سازمان‌یافته فراملی، گسترش روز افزون پیمان‌های تجاری منطقه‌ای و بالاخره استفاده‌ی فزاینده از آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات همه‌وهمه در تغییر نقش و ماهیت عملکرد گمرکات و پیش‌بینی وظایف نوین آن تأثیر قابل‌توجهی داشته و دارد.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

گمرک چیست؟

تاریخچه‌ی سازمان جهانی گمرک

توسعه‌ی گمرک و تعرفه‌ها

اصطلاحات به کار رفته در اسناد گمرکی

وظایف گمرک

پایان

 

عنوان : گمرک چیست و چه وظایفی دارد

فرمت : پاورپوینت

حجم : 356 کیلوبایت

تعداد صفحات : 44

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

گمرک چیست و چه وظایفی دارد